Proč pevná linka přes internet – VoIP (Voice over IP, tedy hlas přes internet) než klasicky telefonním drátem?
- cena paušálu od 0Kč měsíčně
- cena volání ve vlastní síti 0Kč/min.
- cena volání na klasické pevné linky nebo jiné VoIPové linky od 0,2Kč/min.
- cena volání do mobilních sítí od 0,6Kč/min.
- možnost volby paušálu nebo kreditního způsobu dobíjení jako u mobilu
- můžete použít svůj starý přístroj z klasické pevné linky
- pro fungování Vám stačí náš internetový paušál za 50Kč měsíčně
- nepotřebujete počítač, notebook ani tablet
- babička či dědeček mohou používat svůj starý telefon jako s klas. pevnou linkou
Naše společnost neprovozuje vlastní VoIP služby, provádíme pouze instalace zařízení pro VoIP včetně podnikových ústředen. Pokud se na nás obrátíte se zřízením linky, vše co bude možné zařídíme za Vás. Vše potřebné Vám dodáme již nastavené podle Vašich požadavků a zapojíme.
Podrobný popis:
článek je převzat od: http://telefon.unas.cz/voip/voip.htm a upraven pro lepší čitelnost a aktualizován
Proč IP volání
Podle informací EU patří Česká republika v rámci Unie mezi země s největším počtem VoIP sítí.
Oproti hlasovým službám v okolních státech je VoIP v České republice v odlišné pozici. Je to dáno cenovou politikou dominantního operátora pevných telekomunikačních služeb v ČR, společnosti Telefónika 02 (tato společnost provozuje VoIP telefonii pro firemní klientelu již poměrně dlouho). Domácnostem ji pochopitelně nenabízí. Proč také, když na tom mohou stále dobře vydělávat.
Další poskytovatelé internetového připojení v ČR, jako například UPC, NetBox apod. nabízejí ke svým službám i telefonní připojení, které je pochopitelně řešeno jako VoIP a nikdo ze zákazníků si to neuvědomuje, prostě to berou jako pevnou telefonní linku (s hovory v rámci sítě zdarma).
V současné době rozvoj IP telefonie určují převážně VoIP operátoři se svou nabídkou hlasových služeb, ale také kvalitativně lepší technické možnosti internetové konektivity a tím i výhodnější možnosti právě pro provozování VoIP hlasových služeb.
Naznačený směr jasně ukazuje, kam se trh s hlasovými službami ubírá. Podle průzkumů se ročně zhruba 50 % všech provolaných minut uskuteční přes VoIP. Velkou výhodou je využívání pouze jedné infrastruktury pro hlas a data současně. Samotné nasazení VoIP telefonie místo klasické přinese úsporu na nákladech spojených s telefonií až 60 % (odpadnou paušální platby za pevné linky a ceny hovorného se mohou snížit až na 30 % stávajícího hovorného). Návratnost investice do VoIP řešení je v průměru 10 měsíců.
Základní informace o VoIP
Voice over Internet Protocol je technologie, umožňující přenos digitalizovaného
hlasu v těle paketů rodiny protokolů UDP/TCP/IP prostřednictvím počítačové sítě
nebo jiného média, prostupného pro protokol IP. Využívá se pro telefonování
prostřednictvím Internetu, intranetu nebo jakéhokoliv jiného datového spojení.
V podstatě je Internetová telefonie plnohodnotnou náhradou klasické pevné
linky. Rozdíl je pouze v tom, že u klasické pevné linky se hlas přenáší
po drátech, zatímco u internetové telefonie (VoIP) hlas putuje po síti Internet.
Nejste tedy nutně omezováni nějakými kabely či telefonními přípojkami.
Přes Internet můžete telefonovat všude tam, kde máte
možnost se k němu připojit (doma, u známých, net caffe, free Wi-Fi v obcích a
městech, v hotelu apod.). Nezáleží na tom, zda jste k Internetu připojeni přes
kabel (kabelová televize, ADSL) nebo bezdrátově (Wi-Fi).
Aby byl hovor kvalitní, je dobré, aby rychlost připojení k Internetu neklesla
pod 128 kbps v obou směrech (upload i download). Dále je potřeba, aby odezvy na
hlas server byly co nejmenší. Pohybovat by se měly s dobou odezvy ideálně do
50ms, solidní kvalitu Vám poskytne připojení s odezvou do cca 100ms, ještě
uspokojivou do 150ms. Pokud tedy máte připojení k Internetu, potřebujete ještě
zařízení, přes které budete telefonovat. Toto zařízení (speciální IP telefon
nebo VoIP brána, díky které můžete používat svůj stávající telefon z pevné
linky, pokud vám zůstal) není závislé na počítači. To znamená, že nemusíte
zapínat počítač (nemusíte jej vůbec mít!), abyste si mohli zavolat, ale k čemu
mít internetové připojení bez počítače, že.
Pokud využíváte ještě tu archaickou věc z konce 20. století s názvem FAX vězte,
že toto zařízení na VoIP funguje, ale pokud číslo nepotřebujete používat i na volání a stačí Vám příchozí fax, potom je jednodušší použít Fax2Email (fax došlý na Vaše číslo se jako příloha zašle na Vámi určený e-mail)
Volaní na tísňové linky 112, 150, 155 a 158
Podle platného zákona je povinností operátora zajišťovat správné směrování
hovorů na nejbližší centrálu tísňových volaní.
Telefonní číslo
Od VoIP operátora získáte běžné telefonní číslo, se kterým se Vám kdokoliv
dovolá, ať z běžné pevné linky, mobilního telefonu nebo z jiné VoIP sítě.
Vaše současné číslo si můžete nechat k VoIP operátorovi převést a nadále
používat, tato služba je ovšem zpoplatněna. Pokud se rozhodnete pro tuto
variantu, je dobré se předem podívat na informace k vybranému operátorovi,
protože tato procedura je většinou zdlouhavá (do 14 dnů). Vlastní procedura
převodu po vyřízení veškerých formalit je otázkou několika minut.
Ze strany vašeho stávajícího operátora je dle mých zkušeností protahována a
nebál bych se tvrdit že i úmyslně komplikována (jde především o zákazníka
kterého stávající operátor ztrácí a od kterého mu nebudou plynout finance za
hovory).
Doporučuji se od stávajícího operátora obrazně odstřihnout a nekomplikovat si
přechod na VoIP tahanicí o číslo, ať si nechá svoje číslo i s
drátama.
VoIP zařízení
IP telefony jsou k nerozeznání od klasických telefonů pro pevnou linku. Mohou být stolní nebo bezdrátové. Fungují nezávisle na Vašem počítači.
VoIP brána je zařízení, které umožní připojit klasický telefon (který máte z pevné linky) k Internetu. Stejně tak jako IP telefon, funguje nezávisle na Vašem počítači.
Řešení pomocí VoIP brány je vhodné pro ty, kterým zbyl po zrušení pevné linky nějaký analogový telefon, jsou na něj zvyklí a chtějí jej využívat i nadále.
Jestliže žádný analogový telefon k dispozici nemáte, doporučujeme pořídit si IP telefon, ten připojíte k Internetu (tedy do routeru) a do elektrické zástrčky a po nastavení zařízení pomocí web rozhraní můžete ihned volat.