Často kladené dotazy – ČKD
- Kolik zaplatím za připojení do sítě, pokud mám své zařízení, které vyhovuje. – 0Kč a to včetně zavedení PC + jeho nastavení, odvirování a vůbec úkony nutné k tomu aby PC začalo v síti správně fungovat.
- Jak dlouho musím na přípojku čekat. – Obvyklá doba pro zřízení přípojky je do 1 až 2 pracovních dnů.
- Lze na vaší síti a přes vaši síť provozovat IP telefonii? – Ano, SIP je podporován a používání VoIP nic nebrání ba naopak, síť je koncipována tak, aby hlasová komunikace měla prioritu a to včetně komunikace přes proprietární protokol SKYPE a další, které používají RTP pro hlasovou komunikaci.
- Používáte na síti FUP pro omezení přílišného stahování? – Ne, máte datově neomezenou linku, která je skutečně datově neomezená. Žádné umělé omezování toku dat nemáme implementováno.
- Je možné používat přes vaši síť P2P programy? – Ano, žádná P2P komunikace není nikterak blokována a v rámci svého tarifu můžete přenášet data oběma směry dle libosti. Jediné mějte na paměti, že stahování pirátského obsahu je trestné. Pokud si to Policie české republiky vyžádá, je každý ISP bez výjimky povinen podat informace o tom, kdo tuto činnost na lince prováděl. Proto kontrolujte co dělají Vaše děti, neboť za jejich chování na internetu je zodpovědný ten, na koho je vedena smlouva o poskytování přístupu k internetu.
- Proč se moje příspěvky na Vašem webu hned nezobrazí? – Součástí ochrany je to, aby se Vaše příspěvky zobrazili hned po tom co je vložíte, musíte mít nejprve alespoň 2 příspěvky schválené. Po tom již se Vaše příspěvky budou objevovat ihned. Tímto posledním krokem se stáváte přispěvovatelem a můžete se přihlásit a vkládat nejen komentáře, ale také články. S jejich zobrazením to je stejné.
- Proč mi nejde TV přes Internet ve FullHD rozlišení? – Váš tarif není dostačující pro přenos datového toku, jaký je pro tento typ média vyžadován. Kontaktujte nás.
- Jaký je rozdíl mezi agregovanou a garantovanou linkou? –
- Pozor [warning] Agregovaná = sdílená. [/warning] Tedy jde o typ běžně nabízené linky. Takové jsou např. ADSL, kde je např. rychlost uvedena 8Mbit stahování a 512kbit nahrávání. Tyto rychlosti jsou ale teoretické a jde tedy o teoretické maximum, které je v praxi nedosažitelné. U linek ADSL je většinou agregace 1:50, tzn. rychlost na downloadu může klesnout na 164kbit a na uploadu na 10kbit. Tím pádem na měřácích zobrazovaná rychlost potom bude na downloadu, tedy rychlost stahování 20KByte a rychlost nahrávání 1,25KByte. V praxi se to projeví tím, že linka bude nepoužitelná. My proto máme tuto agregaci u těchto typů linek nastavenou na max. 1:20 (čím menší číslo za jedničkou za dvojtečkou, tím lepší linka, protože menší agregace je lepší linka, 1:1 je linka nejlepší, tzv. garantovaná), tedy rychlost vám neklesne u takovéto linky 8Mbit na 512Kbit pro download pod 410kbit a upload neklesne pod 25,6kbit, tedy uváděná rychlost stahování bude 51,25KByte a nahrávání bude 3,2KByte, což je ještě v nouzi použitelné, ale také již to není nic moc hlavně kvůli nahrávání. Na tyto hodnoty se naše linky nedostávají ani v nejexponovanějších časech mezi 17 – 21h. Pokud chcete, aby se Vám agregace co nejvíce vyhla, pokuste se používat Vaše připojení mimo tento čas. Pokud jste náročný zákazník a na Vašem internetovém připojení záleží obchod a potřebujete mít vždy určitý rozsah, šířku pásma linky, potom potřebujete…
- [important] Garantovanou = nesdílenou [/important]
- … linku, kde bude to co si zaplatíte vždy, ať je kolik je, ať se děje co se děje. Takovéto parametry linky nenabízí na xDSL Forte technologii ani O2, které i u linek symetrických (tzn. linky se stejnou rychlostí na stahování i nahrávání – třeba xDSL nebo většina našich tarifů, obvykle dražší než linky nesymetrické (obvykle ADSL – stejně značené i u nás) v akci je na ceně 5200Kč měsíčně bez DPH a s agregací 1:4. Pro takovouto linku je potřeba vlasní spoj a obvykle i navýšení vstupu u ISP, proto je její provoz finančně velice náročný. Linky tedy jsou rozdílné v agregaci od moc agregovaných po garantované, potom v symetričnosti, hlavně v šířce pásma, tedy propustnosti, ale i latenci a dalších parametrech. Položte si otázku: proč je xDSL linka 4mbity v akci za 5200Kč měsíčně bez DPH, když skvělou ADSL 8Mbit má stejný provozovatel za super 500Kč s DPH v akci, kdo jim tamto koupí? Odpověď: ten kdo potřebuje mít malou agregaci jen 1:4 a ne šílených 1:50 nebo 1:40 (jak tomu je někde po novu), ten kdo potřebuje mít i odchozí data rychlá. Ten komu více záleží na latenci.jak mám do vaší sítě připojit místo počítače router?
- Jak mám do vaší sítě připojit místo počítače router? – Router do nasi site zapojite tak, ze kabel, ktery vede do Vaseho stavajiciho pocitace, pripojite do zasuvky oznacene WAN nebo internet a v routeru povolite na tomto vstupu DHCP. Do zasuvek oznacenych LAN, pripojite pocitace. Prosim mejte na pameti, ze kabel vedouci od nas NESMITE nikdy pripojit do zasuvky LAN. Vase zarizeni by potom zpusobovalo komplikace v nasi siti. Dale nezapomente pro Wifi pripojeni na router nastavit sifrovani, aby nedochazelo k tomu, ze se na Vase zarizeni budou pripojovat cizi pocitace zadarmo a Vam tak brzdit linku. Doporucujeme Vam vyuzit nasi nabidky, ktera je Bezdratovy router za 650Kc vc. nastaveni a instalace nasim technikem u Vas doma. Router tak bude zcela kompatibilni pro bezproblemovy chod v nasi siti. V pripade dotazu, ci konzultace, zda je Vase zarizeni, ktere jste si vybral kompatibilni pro chod v nasi siti, ci jak jej nastavit, mne nevahejte kontaktovat i telefonicky na cisle 737539888.
- Proč se moje Draft-11n zařízení připojuje k Super G/MIMO zařízení jen rychlostí 54 Mb/s a ne 108 Mb/s? – I když jsou 802.11n i Super G/MIMO zařízení schopna přenášet data rychlostí vyšší než 54 Mb/s, používají k tomu různé technologie, které nejsou kompatibilní. To způsobí, že u obou zařízení klesne rychlost na nejmenší společný standard, což je 802.11g a podporuje spojení jen do 54Mb/s. Abyste využili svoje Draft-11n zařízení na maximum, zajistěte, aby komunikovalo v bezdrátové síti se zařízením, které používá také standard Draft-11n.
- Nefunguje mi internetové připojení:
- Vytáhněte z elektřiny napájecí zdroj. Zablokovalo (kouslo/seklo) se některé zařízení, které používáte k příjmu/vysílání signálu. V tomto případě zkuste na 5 až 10 vteřin odpojit každé zařízení od el. energie. Většinou se jedná o AP, umístěné na konci svodu z antény nebo přímo zabudované v anténě. Pokud máte více počítačů na jedné internetové přípojce, zkuste odpojit a znovu připojit z a do elektřiny i router či switch. Je to krabička, kde se jednotlivé kabely ze všech počítačů sbíhají. Vyčkejte zhruba minutu, než zařízení nastartují, mezitím restartujte počítač a zkuste znovu internet.
- Ukazuje Váš počítač “Síťový kabel byl odpojen” – Zkontrolujte kabel z počítače do AP či switche. Pokud to není možné, volejte technickou podporu.
- Neinstalovali jste nějaký nový program, který by mi mohl připojení znemožnit? Různé firewally a antiviry mohou ovlivnit dostupnost připojení.
- Neměnili jste nastavení sítě? Pokud ano, nastavte síť tak, jak Vám poznamenal technik při instalaci. Pokud nastavení neznáte nastavte vše na automaticky přidělované. Pokud nevíte jak, volejte technickou podporu.
- Není ve Vašem PC vir? Ohrožoval-li vir z Vašeho PC ostatní účastníky v síti, mohli jste být odpojeni. Volejte technickou podporu.
- Nebyla před tím, něž přestalo zařízení fungovat bouřka či výpadek elektřiny? Potom pokud nepomohlo výše uvedené vypnout/zapnout, zkontrolujte Vaší síťovou kartu. Pokud máte podezření na to, že ve Vašem počítači něco odešlo, navštivte s ním naši provozovnu, kde Vám jakožto našemu klientovi opravu provedeme za cenu HW.
- Vytáhněte z elektřiny napájecí zdroj. Zablokovalo (kouslo/seklo) se některé zařízení, které používáte k příjmu/vysílání signálu. V tomto případě zkuste na 5 až 10 vteřin odpojit každé zařízení od el. energie. Většinou se jedná o AP, umístěné na konci svodu z antény nebo přímo zabudované v anténě. Pokud máte více počítačů na jedné internetové přípojce, zkuste odpojit a znovu připojit z a do elektřiny i router či switch. Je to krabička, kde se jednotlivé kabely ze všech počítačů sbíhají. Vyčkejte zhruba minutu, než zařízení nastartují, mezitím restartujte počítač a zkuste znovu internet.