Všeobecné podmínky poskytování telekomunikační služby Sympatika, s.r.o.
1. Úvodní ustanovení
Tyto všeobecné podmínky upravují podmínky zprostředkování připojení k síti Internet poskytované společností Sympatika, s.r.o., IČ: 27504841, Duškova 82, Jaroměř 55102, v souladu se zákonem č. 127/2005 Sb. o elektronických komunikacích, s veřejnými oprávněními ČTÚ č. VO-S/1/08.2020-9 a VO-R/12/08.2005-34 a osvědčení ČTÚ č. 1601/4 ze dne 5. 6. 2019. Dále v podmínkách naleznete popisy služeb přístupu internetu dle nařízení EU č. 2015/2120.
2. Definice pojmů
Pokud z následujícího textu nevyplývá jinak, rozumí se:
2.1. Poskytovatelem – společnost Sympatika s.r.o., IČ: 27504841, se sídlem Duškova 82, Jaroměř – Josefov
2.2. Uživatelem – fyzická nebo právnická osoba, která je na základě smlouvy oprávněna užívat službu.
2.3. Službou – zprostředkování připojení k síti Internet a služby s tím související.
2.4. Smlouvou – smlouva o poskytování služeb uzavřená mezi poskytovatelem a klientem, na jejímž základě je služba poskytována.
2.5. Podmínkami – tyto všeobecné podmínky poskytování telekomunikačních služeb.
2.6. Daty – jakékoliv kombinace základních jednotek informace, které mají formu kódu, znaků, obrazů, zvuků, a jejich souborů či kombinací, jsou zachytitelné prostředky výpočetní techniky a jsou přenositelné po sítích.
2.7. Tarif: způsob a výše účtovaných poplatků spojených s poskytovanou službou
2.8. Minimální rychlost: nejnižší garantovaná rychlost stahování a odesílání
2.9. Maximální rychlost: nejvyšší možná rychlost stahování a odesílání
2.10. Běžně dostupná rychlost: je taková rychlost, kterou může koncový uživatel předpokládat a reálně dosahovat při stahování a odesílání dat v době, kdy danou službu používá
2.11. Inzerovaná rychlost: je rychlost stahování (download) a vkládání (upload), kterou poskytovatel služby přístupu k internetu používá ve svých obchodních sděleních
2.12. Detekovaná změna výkonu: pokles jedné ze skutečně dosahovaných rychlostí stahování (download) či vkládání (upload) pod 50 % hodnoty rychlostí uvedených jako běžně dostupné
2.13. Za velkou trvající odchylku od běžně dostupné rychlosti stahování (download) nebo vkládání (upload) dat se považuje taková odchylka, která vytváří souvislý pokles výkonu služby přístupu k internetu, tj. pokles skutečně dosahované rychlosti odpovídající měřením stanovené TCP propustnosti pod definovanou hodnotu běžně dostupné rychlosti v intervalu delším než 70 minut.
2.14. Za velkou opakující se odchylku od běžně dostupné rychlosti stahování (download) nebo vkládání (upload) dat se považuje taková odchylka, při které dojde alespoň ke třem poklesům skutečně dosahované rychlosti odpovídající měřením stanovené TCP propustnosti pod definovanou hodnotu běžně dostupné rychlosti v intervalu delším nebo rovno 3,5 minutám v časovém úseku 90 minut
3. Rozsah poskytované služby
3.1. Na základě smlouvy se poskytovatel zavazuje poskytovat klientovi přístup k síti internet, intranet (data transfer) nebo VPN (tunel), v rozsahu a za podmínek stanovených smlouvou a podmínkami přičemž se uživatel zavazuje platit poskytovateli úplatu stanovenou v jeho ceníku dle zvoleného tarifu.
3.2. Služba je poskytována jako neveřejná. Je určena vlastníkům a dlouhodobým nájemcům nemovitostí na území vymezeném čl. 4. těchto Podmínek.
3.3. Připojení k síti Internet se uskutečňuje prostřednictvím optických, metalických a pozemních vysílacích rádiových zařízení pro širokopásmový přenos dat na principu rozprostřeného spektra provozovaných Poskytovatelem v souladu s generální licencí ČTÚ GL-12/R/2000 ve znění změn (standardy 802.11a/b/g/n/ac – WiFi).
3.4. Poskytovatel bude službu poskytovat v České republice na území pokrytém příslušným radiovým signálem poskytovatele. Rozsah území je zveřejněn a pravidelně aktualizován na stránkách poskytovatele www.sympatika.cz. Uživatel bere na vědomí, že rozsah území na kterém je služba poskytována, se může v čase měnit a i v oblasti s dostupným pokrytím signálu nemusí být z technických důvodů služba plně dostupná (např. z důvodu rušení, stínění signálu, povětrnostních vlivů, apod.).
3.5. Poskytovatel je oprávněn zabezpečit poskytování služby třetí osobou. Klientovi však odpovídá v rozsahu, jako by služby poskytoval sám.
4. Popis Služby – definice tarifů
Název tarifu |
Rychlost stahování – download (Mb/s) |
Rychlost vkládání – upload (Mb/s) |
||||||
minimální |
běžně dostupná |
maximální |
inzerovaná |
minimální |
běžně dostupná |
maximální |
inzerovaná |
|
UN100 |
15 |
60 |
95 |
60 |
10 |
40 |
95 |
40 |
UN200 |
30 |
120 |
180 |
120 |
20 |
80 |
180 |
80 |
FA64 |
32 |
64 |
80 |
64 |
32 |
64 |
80 |
64 |
FA128 |
64 |
128 |
150 |
128 |
64 |
128 |
150 |
128 |
100Mbit / 100Mbit |
95 |
100 |
100 |
100 |
95 |
100 |
100 |
100 |
200Mbit / 200Mbit |
180 |
200 |
200 |
200 |
180 |
200 |
200 |
200 |
400Mbit / 400Mbit |
350 |
400 |
400 |
400 |
350 |
400 |
400 |
400 |
800Mbit / 800Mbit |
700 |
800 |
800 |
800 |
700 |
800 |
800 |
800 |
5. Měření rychlosti
Měření rychlosti připojení k internetu se provádí v souladu s všeobecným oprávněním ČTÚ VO-S/1/08.2020-9 podle aktuálně platné metodiky „Měření datových parametrů sítí pomocí TCP protokolu“ a probíhá z koncového bodu sítě Sympatika, s.r.o. na transportní vrstvě (L4) podle referenčního modelu ISO/OSI.
6. Důsledky odchylky od uvedených rychlostí
Odchylka od inzerované rychlosti nemá zásadní vliv na výkon práva uživatele na přístup k informacím a obsahu a jejich šíření, využívání a poskytování aplikací a služeb a využívání koncového zařízení podle svého vlastního výběru, a to bez ohledu na polohu koncového uživatele nebo poskytovatele či polohu, původ nebo určení dané informace, obsahu, aplikace nebo služby, a to prostřednictvím své služby přístupu k internetu. Reálný dopad je takový, že vyhledávaná informace, popř. využívaná služba může být načtena rychleji, případně pomaleji.
7. Možnost reklamace uvedených rychlostí
V případě velké trvalé nebo velké opakující se odchylky skutečného výkonu služby přístupu k internetu od stanovených parametrů, případně poklesu rychlosti internetového připojení pod uvedenou minimální rychlost, je zákazník oprávněn reklamovat poskytovanou službu.
8. Vznik a zánik Smlouvy
Smlouvu lze uzavřít písemně nebo prostřednictvím sítě Internet či místní datové sítě.
8.1. Smlouva uzavíraná písemně nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.
8.2. Smlouva uzavíraná prostřednictví sítě Internet je uzavřena akceptací návrhu na uzavření smlouvy poskytovatelem. Návrh na uzavření smlouvy učiní klient prostřednictvím internetových stránek poskytovatele na adrese www.sympatika.cz vyplněním požadovaných údajů a odsouhlasením smluvních podmínek. Uživatel se zavazuje vyplnit údaje pravdivě a bere na vědomí, že nepravdivé vyplnění údajů, vedoucí k získání výhod, které by vyplněním pravdivých údajů jinak nezískal, může být považováno za pokus o podvod. Poskytovatel potvrdí akceptaci návrhu na uzavření smlouvy formou elektronické zprávy zaslané na elektronickou adresu klienta uvedenou v návrhu smlouvy. Pro uzavření smlouvy prostřednictvím sítě Internet v případě, kdy klientem je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti, platí zvláštní ustanovení uvedené v příloze č. 1 podmínek. Pro uzavření a plnění ze smlouvy, jejímž předmětem je poskytování služby po sjednanou dobu, platí zvláštní ustanovení uvedená v příloze č. 2 podmínek.
8.3. Smlouvu je možné uzavřít na dobu určitou nebo neurčitou. Není-li ve smlouvě stanovena doba jejího trvání platí, že je uzavřena na dobu neurčitou.
8.4. Smlouva může být ukončena:
a) dohodou smluvních stran,
b) výpovědí, danou poskytovatelem i klientem. Výpovědní lhůta činí jeden až tři měsíce, dle typu smlouvy, a začíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němž byla doručena výpověď druhé straně, pokud není v podmínkách uvedeno jinak. Výpověď smlouvy uzavřené v souladu s čl. 8.1 musí být učiněna písemně; výpověď smlouvy uzavřené v souladu s čl. 8.2 může být kromě písemné formy učiněna i ve formě elektronické zprávy zaslané druhé straně na uvedenou kontaktní adresu.
c) odstoupením pro podstatné porušení smlouvy. Odstoupení od smlouvy učiní oprávněná strana ve stejné formě, v jaké se podává výpověď. Odstoupení je účinné dnem doručení odstoupení druhé straně.
9. Práva a povinnosti poskytovatele
9.1. Poskytovatel je povinen zřídit a poskytovat sužbu v souladu s podmínkami za cenu stanovenou v ceníku každému, kdo o tuto službu požádá, souhlasí s podmínkami a komu je technicky možné službu poskytnout. Poskytovatel může odmítnou uzavření smlouvy s osobou, která:
a) odmítne přistoupit na smluvní podmínky nebo u níž lze důvodně předpokládat, že nebude plnit smluvní podmínky (zejména z důvodu, že smluvní podmínky nedodržovala v jiném smluvním vztahu k poskytovateli),
b) v minulosti zneužila (čl. 6.2.b) nebo se pokusila zneužít službu nebo u níž existuje důvodné podezření, že se pokusí službu zneužít,
c) která má neuhrazené závazky vůči poskytovateli z jiného smluvního vztahu.
V případě odmítnutí návrhu na uzavření smlouvy sdělí poskytovatel formou elektronické zprávy do 30 dnů od doručení návrhu konkrétní důvod odmítnutí druhé straně.
9.2. Poskytovatel je povinen poskytovat službu nepřetržitě, s výjimkou doby nezbytné pro údržbu a opravy technických a softwarových prostředků a s výjimkou zásahů způsobených vyšší mocí.
9.3. Poskytovatel je povinen umožnit klientovi využívání služby do 7 dnů od úhrady zálohy na cenu za poskytované služby (čl. 7.5), a to formou aktivace klientského jména a přístupového hesla klientovi nebo aktivace zařízení klienta.
9.4. Poskytovatel je povinen zahájit práci na odstranění závad bez zbytečného odkladu po jejich oznámení klientem nejdéle do 72 hodin.
9.5. Poskytovatel je povinen oznámit v předstihu klientovi omezení či přerušení poskytování služby, která jsou poskytovateli předem známa na webu poskytovatele.
9.6. Poskytovatel je oprávněn jednostranně měnit podmínky. Každou změnu podmínek je povinen oznámit předem na webu poskytovatele.
9.7. Poskytovatel je oprávněn jednostranně měnit cenu za poskytované služby, její strukturu či způsob určení, a to změnou ceníku. Každou změnu ceníku je poskytovatel povinen oznámit klientovi písemně, elektronickou zprávou nebo na webu předem ve lhůtě, která nesmí být kratší než jeden měsíc přede dnem, kdy nový ceník nabude platnosti. V případě, že klient s cenou nesouhlasí, smí bez prodlení od smlouvy odstoupit. Pokud se provozovatel služby rozhodne, že pro stávající klienty cenu nezmění, není povinen je o tom informovat.
9.8. Poskytovatel je oprávněn vypovědět smlouvu nebo odstoupit od smlouvy za podmínek stanovených těmito podmínkami nebo smlouvou.
9.9. Poskytovatel je oprávněn vhodným způsobem informovat klienta o poskytovaných a nově zaváděných službách poskytovatele, pokud s tím klient nevysloví předem nesouhlas.
9.10. Poskytovatel je oprávněn zamezit šíření dat, která klient šíří v rozporu se smlouvou, podmínkami, obecně závaznými právními předpisy České republiky nebo s dobrými mravy.
10. Práva a povinnosti klienta
10.1. Klient je povinen se při užívání služby řídit podmínkami, smlouvou, obecně závaznými právními předpisy České republiky, a jednat v souladu s dobrými mravy. Klient uzavřením smlouvy potvrzuje, že se před jejím uzavřením seznámil se smlouvou, podmínkami a ceníkem a že s jejich obsahem dobrovolně a bez výhrad souhlasí.
10.2. Klient zejména nesmí:
a) porušovat zákonem chráněná práva poskytovatele a třetích osob,
b) zneužívat službu, zejména obtěžováním třetích osob opakovaným rozesíláním nevyžádaných Dat nebo přenášením velkého objemu Dat překračujícím rámec obvyklého užívání,
c) umožňovat přístup ke službě třetím osobám, pokud není ve smlouvě stanoveno jinak. Klient je povinen učinit odpovídající opatření k zachování hesla pro přístup ke službě v tajnosti. V případě ztráty, odcizení nebo narušení práva užití předmětného hesla je klient povinen sdělit tuto skutečnost formou elektronické zprávy neprodleně poskytovateli, přičemž je odpovědný za každé užití služby až do okamžiku oznámení této skutečnosti poskytovateli a její nápravě a to ve stejném rozsahu, jako by službu využil sám.
10.3. Klient je povinen řádně hradit ceny za poskytované služby včetně záloh. Do doby úhrady zálohy ceny za poskytované služby má poskytovatel právo omezit nebo přerušit poskytování služby.
10.4. Klient je povinen poskytnout poskytovateli pravdivé a úplné údaje nutné pro uzavření smlouvy a je též povinen neprodleně nahlásit písemně nebo formou elektronické zprávy poskytovateli každou změnu těchto údajů ve lhůtě 7 dnů ode dne, kdy změna nastala. Na výzvu poskytovatele je klient povinen poskytnuté údaje doložit. Na výzvu poskytovatele je klient povinen doplnit poskytnuté údaje o další informace nezbytné k poskytování služby a plnění dle smlouvy.
10.5. Klient je povinen oznamovat poskytovateli závady a všechny jemu známé skutečnosti, jež by mohly nepříznivě ovlivnit funkčnost služby poskytovatele a poskytnout mu potřebnou součinnost pro odstranění závady, pokud jí bude třeba.
10.6. Klient je povinen při užívání služby používat pouze zařízení schválená pro provoz v České republice, která nenarušují poskytování služby a která nejsou v rozporu se zákonem chráněnými právy třetích osob.
10.7. Klient je oprávněn vypovědět nebo odstoupit od smlouvy za podmínek stanovených těmito podmínkami nebo smlouvou.
11. Cena služby a platební podmínky
11.1. Služby jsou poskytovány za úplatu.
11.2. Cena za poskytované služby, zejména její výše, struktura nebo způsob výpočtu, je stanovena podle ceníku vydaného a aktualizovaného poskytovatelem.
11.3. Ceník může být kdykoli jednostranně měněn poskytovatelem. O změnách ceníku je poskytovatel povinen informovat na webu poskytovatele, a to nejméně 1 měsíc před dnem účinnosti nového ceníku.
11.4. V případě, že změnou ceníku dojde ke zhoršení postavení klienta, má klient právo smlouvu vypovědět s účinností ke dni předcházejícímu den, ve kterém nový ceník nabude účinnosti. Výpověď podaná z uvedeného důvodu musí být doručena poskytovateli nejméně čtrnáct dní před dnem, ve kterém nový ceník nabude účinnosti.
11.5. Cena za poskytované služby je splatná zálohově před poskytnutím služby, pokud smlouva nestanoví jinak. Za úhradu ceny (zálohy) se považuje připsání odpovídající částky na účet poskytovatele.
11.6. Klient nemá nárok na vrácení ceny za poskytované služby (např. z důvodu jejího nevyužívání klientem apod.) s výjimkou uvedenou v čl. 8.1.
11.7. Klient je oprávněn se kdykoli seznámit s vyúčtováním poskytnutých služeb v elektronické podobě, je-li pro něho na jeho žádost sestavováno.
11.8. V případě poskytování služeb pro klienta, který je plátcem daně z přidané hodnoty nebo na žádost klienta vystaví poskytovatel daňový doklad /fakturu/ do 15 dnů ode dne uskutečnění zdanitelného plnění. Daňový doklad /fakturu/ zpřístupní poskytovatel klientovi v elektronické podobě (zdarma), pokud klient nepožádá o její písemné zaslání (za úplatu).
11.9. V případě prodlení s úhradou za poskytované služby se klient zavazuje platit smluvní pokutu ve výši 0,1 % dlužné částky za každý den prodlení.
11.10. Zaplacením smluvní pokuty není omezen nárok poskytovatele na náhradu škody v plné výši.
12. Odpovědnost za škodu a náhrada škody
12.1. V případě omezení nebo neposkytnutí služby zaviněním poskytovatele je odpovědnost poskytovatele vůči klientovi v souladu se zákonem č. 127/2005 Sb. „o elektronických komunikacích“, v platném znění, omezena pouze na odpovědnost urychleně odstranit závadu a vrátit neoprávněně účtované a zaplacené částky. Poskytovatel není povinen hradit klientovi náhradu škody, která vznikla v důsledku neposkytnutí nebo vadného poskytnutí služby.
12.2. Klient nese odpovědnost za škodu, která vznikne poskytovateli nebo jiným osobám jeho zaviněním.
13. Závazky z porušení Smlouvy
13.1 Poskytovatel v případě, že klient nezaplatí včas vyúčtování ceny za poskytované služby nebo neplní další smluvní podmínky, doručí klientu upozornění s uvedením náhradního termínu plnění. Pokud klient v uvedeném termínu nesjedná nápravu, má poskytovatel právo omezit nebo přerušit poskytování služby. Při opakovaném neplnění smluvních podmínek má poskytovatel právo poskytování služeb ukončit.
13.2 Opakované neplnění smluvních podmínek se považuje za podstatné porušení smlouvy.
13.3 Za podstatné porušení smlouvy se dále považuje zejména porušení povinností stanovených v čl. 10.2 podmínek.
14. Závěrečná ustanovení
14.1. Smluvní vztahy mezi klientem a poskytovatelem se řídí příslušnými právními předpisy České republiky.
14.2. Klient v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb. uděluje po dobu trvání smlouvy poskytovateli oprávnění shromažďovat, zpracovávat, uchovávat a užívat jeho osobní údaje uvedené ve smlouvě pro účely informačních a účtovacích systémů poskytovatele a pro komunikaci s klientem o všech službách poskytovatele a v souvislosti s plněním předmětu smlouvy poskytovatelem.
14.3. Klient souhlasí, aby poskytovatel zpracovával pro obchodní účely data uvedená v § 84 odst. 3 písm. zák. č. 127/2005 Sb. „o elektronických komunikacích“, ve znění změn a doplňků.
14.4. Poskytovatel je oprávněn uvádět klienta v seznamu svých referenčních klientů.
14.5. Práva a povinnosti vyplývající ze smlouvy je poskytovatel oprávněn převést na třetí osobu, s čímž klient uzavřením smlouvy vyjadřuje souhlas. Účinky převodu práv a povinností na třetí osobu nabývají vůči klientu účinnosti doručením oznámení ve stejné formě, v jaké se podává výpověď. Klient je oprávněn převést svá práva a povinnosti vyplývající ze smlouvy na třetí osobu jen s předchozím písemným souhlasem poskytovatele.
14.6. Podmínky jsou k dispozici 24 hodin denně v elektronické podobě na adrese www.sympatika.cz.
14.7. Podmínky pozbývají účinnosti dnem nabytí účinnosti podmínek novějších.
14.8. Pokud by byla ujednání ve smlouvě odchylná od podmínek, mají ujednání uvedená ve smlouvě přednost.
14.9. S výjimkou, kdy tyto podmínky požadují písemnou formu, lze veškerou komunikaci mezi poskytovatelem a klientem uskutečňovat ve formě elektronických zpráv doručovaných na elektronickou adresu uvedenou druhou stranou.
14.10. Ukončení platnosti smlouvy se nedotýká platnosti a účinnosti ustanovení podmínek, které přetrvávají až do úplného vyřízení všech nároků vyplývajících ze smluvního vztahu.
14.11. Tyto Podmínky nabývají účinnosti dnem 01.05.2012.
Příloha č. 1
Zvláštní ustanovení pro uzavírání smlouvy prostřednictvím sítě Internet s osobou, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen spotřebitel).
1.1. Veškeré informace o poskytovateli i poskytovaných službách z hlediska § 53 odst. 4 zák. č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, v platném znění, jsou k dispozici na internetových stránkách poskytovatele www.sympatika.cz.
1.2. Po uzavření Smlouvy před zahájením poskytování služeb je poskytovatel povinen poskytnout spotřebiteli písemně nebo prostřednictví elektronické zprávy:
a) obchodní jméno a identifikační číslo poskytovatele a jeho sídlo,
b) informace o podmínkách a postupech pro uplatnění práva odstoupit od smlouvy,
c) informace o službách, prodeji a zárukách
d) podmínky pro zrušení smlouvy
1.3 Spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů ode dne uzavření smlouvy, a to písemně nebo prostřednictvím elektronické zprávy. V případě, kdy poskytovatel nepředal písemně nebo ve formě elektronické zprávy klientovi informace podle čl. 1.2 této přílohy, činí lhůta tři měsíce ode dne uzavření smlouvy. Jestliže však jsou informace řádně předány v jejím průběhu, dochází k ukončení tříměsíční lhůty a běží lhůta čtrnáctidenní.
1.4 Spotřebitel nemá právo od smlouvy odstoupit, jestliže bylo zahájeno poskytování služeb před uplynutím 14 dnů od uzavření smlouvy. Zahájením poskytování služeb se rozumí okamžik, kdy se klient poprvé připojil do sítě Internet prostřednictvím klientského jména a hesla poskytnutého poskytovatelem nebo klientským AP od poskytovatele.
Příloha č. 2.
Zvláštní ustanovení pro uzavírání smlouvy na sjednanou dobu připojení
2.1. Smlouva při poskytování služeb na sjednanou dobu připojení je uzavřena akceptací smluvních podmínek klientem na internetových stránkách www.sympatika.cz. Smlouvu je možné uzavírat opakovaně.
2.2. Doba, po kterou bude služba poskytována, se považuje za sjednanou zasláním odpovídající peněžní částky klientem poskytovateli v souladu s ceníkem poskytovatele.
2.3. Uzavřením smlouvy se poskytovatel zavazuje poskytovat službu klientovi po sjednanou dobu od okamžiku zpřístupnění služby Klientovi.
2.4. Poskytovatel je povinen zpřístupnit službu klientu bezprostředně po úhradě ceny za poskytované služby klientem.
2.5. Ustanovení podmínek se použijí, pokud nejsou v rozporu s charakterem poskytování služby na sjednanou dobu připojení.
Tyto Podmínky nabývají účinnosti dnem 1. 11. 2023.