Možná máte Nokii E7 jako já, či N8 jako kolega. Možná si chcete updatovat svůj Symbian Anna na vezri Belle, jako jsem to s horlivou nedočkavostí udělal já. Po update, který proběhl bez chybky, jsem se těšil z opravdu rychle se švihajícího a neskutečně krásně vypadajícího systému. Mé nadšení ale netrvalo dlouho. Po chvíli jsem zjistil, že se mi Wi-Fi nepřipojí k mému AP, se kterým dříve normálně fungovala. Inu jsem jej vypnul a zapnul, ale nepomohlo to. Telefon stále hlásil access denied. Tedy jsem se domníval, že jde asi o problém jazyka, že telefon předpokládá, že když je v angličtině, tak je v jiné zemi a Wi-Fi proto nefunguje. Přepnul jsem jej do češtiny, ale ouha, přístup zamítnut. Tedy jsem prolezl konference na Nokii i dále a zjistil, že tento problém má spousta lidí po celém světě, kteří mají N8 či E7 a nezáleží kde jsou a u jakého operátora. Dále, že nejdou ani data přes operátora, toho jsem si ani nevšiml, ale hned vyzkoušel a zjistil, že opravdu nejdou ani přes EDGE, ani přes 3G. Můj internet v mobilu za 300 měsíčne napendrek. Možná špatná konfigurace, říkám si, a tak jsem ji smáznul a nechal si zaslat konfigurační SMS od operátora. Jsem u O2, tedy na 999555 jsem zaslal IVMNASTAV, ale přišla mi jen SMS o tom, že přijde SMS s konfigurací, ale nic se nedělo. Hledaj sem dále a zjistil, že i v jiných zemích SMS s konfigurací nepřijde. Potom jsem přišel na to, že SMS přišla, ale telefon ji jen nezobrazil a zařadil ji do logu chybných SMS. Nokia Suite radil, že v případě problémů mám SW telefonu přeinstalovat, tedy jsem přeinstaloval, ale problém přetrvával. Tento SW/FW má prostě chybu. Je jen jediný způsob, jak alespoň dočasně data přes operátora, či Wi-Fi rozeběhnout, než bude dostupná oficiální oprava, neboť na Nokii o tomto problému vědí a řeší ho. Telefon je po přehrání SW na belle obnoven na nastavení, které měl na předchozí verzi. Při obnovení do výchozího nastavení (továrního nastavení) je vše smazáno, ale zůstanou nastavení AP operátora. Nejprve smažte nastavení internetového připojení přes 3G (internet v mobilu), potom nastavení Wi-Fi, potom proveďte obnovení do továrního nastavení volbou 2, tedy z Menu, Nastavení, Telefon, Správa telefonu, výchozí nastavení vyberte volbu odstranit data a obnovit. Telefon se restartuje a cca za 5 minut znovu najede. Definujte si nastavení 3G podle Vašeho operátora. Z rozbalovacího menu tažením shora dolů vyberte Wi-Fi tlačítko a Mobil. data tlačítko tak, aby byla obě modře podsvícená, tedy zapnutá a menu zavřete. Telefon vypněte a znovu zapněte. Po najetí se již přihlásí přes 3G k operátorovi a internet funguje. Wi-Fi po vyhledání zadáte klíč a taktéž funguje. Telefon je tedy opět Smart 🙂
[warning] Ale pozor, vše funguje jen do chvíle, než Mobil. data nebo Wi-Fi vypnete. Pokud jednu či druhou vypnete, přestanou fungovat opět obě a vše je při starém. Jediné co pomůže je opět oboje zapnout, menu zavřít, telefon vypnout a zapnout. [/warning]
Doufám, že tuhle drobnou mušku (nebo masařici, dle důležitosti) Nokia vyřeší záhy, neboť mít stále oboje zapnuté když to nepotřebuji vybíjí baterii a pokud to vypnu a pak musím restartovat telefon, tak opět baterie jde dolů s nabitím a ještě to je nepříjemné zdržování. Každopádně pevně doufám, že na překlenutí tohoto období do vyřešení to mnohým z Vás pomůže, neboť návrat ke starému OS Anna je jen přes Nokia servis. Doma to z Nokia suite nelze.