FAQ – často kladené otázky

faq

  1. Proč se mi odpojuje ICQ, SKYPE apod.Pokud máte datově neomezenou linku která podléhá agregaci 1:8 může rychlost klesat až na 1/8 uváděné rychlosti. Tedy u linky 256kbps až na 32kbps to jeste tedy 4KB. Pokud jste na rychlosti 4Kbyte a začnete stahovat soubor z webu či odjinud, kapacita linky již není dostatečná pro udržení navázaných spojení a ICQ, SKYPE a jiné programy, hlavně P2P či programy které se jako P2P chovají (např. hamachi který P2P není program jako takový…) se odpojí. U linky 128kbps je tento jev prakticky běžný. Pokud chcete stahovat soubory z webu, přitom brouzdat, mít puštěný P2P který bude třeba na pozadí stahovat, u toho volat přes Skype a ještě s někým hrát – teď míním vše výše jmenované najednou, potřebujete linku s trochu větší šířkou pásma. Taková linka je buď linka vyhrazená kde logicky šířka pásma nekolísá, ale její cena tomu také odpovídá (cca 8x vyšší) nebo linka s účtovanými daty, kde je šířka právě díky tomu že za data platíte a tak si rozmyslíte co budete tahat dostatečná.
  2. Kolik účtujete připojovací a odpojovací poplatek pokud nebudu s kvalitou služby spokojenPři zřízení přípojky platíte jen spotřebovaný materiál a paušálních 500Kč práci, jinak vše je Vaším majetkem. To co už Vám zůstane tak jako byste si to sami koupili a namontovali. Pokud se rozhodnete odejít vše Vám zůstane.
  3. Kolik zaplatím za připojení do sítě, pokud mám své zařízení, které vyhovuje.500Kč – Administrativa a zavedení PC + jeho nastavení, odvirování a vůbec úkony nutné k tomu aby PC začalo v síti správně fungovat.
  4. Proč musím na přípojku tak dlouho čekat.Zájemců je mnoho a nás méně. Navíc ještě musíme neustále pracovat na páteřních spojích a infrastruktuře vůbec, aby neklesala kvalita připojení. Připojení od nás není jen kabel do zásuvky ve zdi. Vysvětlení jsem psal v článku Komplexní řešení připojení. Navíc máme nedostatek schopných lidí.
    • Pokud vám nefunguje připojení:
    • Neinstalovali jste nějaký nový program, který by mi mohl připojení znemožnit? Různé firewally a antiviry mohou ovlivnit dostupnost připojení.
    • Neměnili jste nastavení sítě? Pokud ano, nastavte síť tak, jak Vám poznamenal technik při instalaci. Pokud nastavení neznáte, volejte technickou podporu.
    • Není ve Vašem PC vir? Ohrožoval-li vir z Vašeho PC ostatní účastníky v síti, mohli jste být odpojeni.
    • Neukazuje Váš počítač „Síťový kabel byl odpojen“ – Zkontrolujte kabel z počítače do AP či switche. Pokud to není možné, volejte technickou podporu.
    • Nezablokovalo se nějaké zařízení, které používáte k příjmu signálu? V tomto případě zkuste na 5 až 10 vteřin odpojit každé zařízení od el. energie. Většinou se jedná o AP, umístěné na konci svodu z antény. Pokud máte více počítačů na jedné internetové přípojce, zkuste odpojit a znovu připojit i router či switch. Je to krabička, kde se jednotlivé kabely ze všech počítačů sbíhají. Vyčkejte zhruba minutu, než zařízení nastartují a zkuste znovu internet.
  5. Lze na vaší síti a přes vaši síť provozovat IP telefonii? Ano, SIP je podporován a používání VoIP nic nebrání ba naopak, síť je koncipována tak, aby hlasová komunikace měla prioritu a to včetně komunikace přes proprietární protokol SKYPE a další, které používají RTP pro hlasovou komunikaci.
  6. Používáte na síti FUP pro omezení přílišného stahování? – Ne, pokud si zaplatíte datově neomezenou linku, je skutečně datově neomezená. Žádné umělé omezování toku dat jsme nikdy neměli a mít nebudeme (na standardních linkách).
  7. Je možné používat přes vaši síť P2P programy? – Ano, žádná P2P komunikace není nikterak blokována a v rámci svého tarifu můžete přenášet data oběma směry dle libosti. (datové objemy na lince 256kbps s velikostí kolem 80GB za měsíc např. 60 download a 20 upload nebo naopak nejsou výjimkou).
  8. Máte nějaké tarify s FUP? – Ano, jsou pod označením speciální tarify. Prosím pamatujte, že jsou zde proto, že některým klientů to takto vyhovuje. Pokud k nim patříte také, jsou zde i pro Vás. V případě, že nevíte o co jde, prosím zůstaňte při Vašem vybírání mezi standardními tarify. Jejich cena zůstala i po přidání tarifů speciálních stejná a žádná FUP na nich uplatňována není. Máte tedy možnost vlastní volby.
  9. Co přesně zde ona FUP znamená? – Znamená to, že pokud překročíte datový limit, bude Vám rychlost linky ponechána na linkách s rychlostí 512kb/s, ale navýšena agregace z 1:4 na 1:20 a u tarifů s vyšší rychlostí bude po překročení tohoto počtu dat rychlost snížena na 512kb/s s agregací 1:20. Takto zůstane až do dalšího zúčtovacího období (tedy konce běžného měsíce).
  10. Jaká je agregace u speciálních tarifů (linek) – Agregace je zde stejná, jako u linek standardních, datově neomezených (podle jejich rychlosti od 1:4 po 1:8) do překročení datového limitu.
  11. Mohu se připojit s vlastním zařízením?Pokud jde o ethernetového klienta, potom pravděpodobně ANO. Nicméně na konkrétním typu je potřeba se předem domluvit s některým z techniků.

Přímý odkaz na tento článek: https://www.sympatika.cz/2006/02/26/faq-casto-kladene-otazky/

62 komentářů

Přeskočit k formuláři pro komentář

    • Petr_P on 13. 2. 2008 at 18.47

    Pavel Blatník : myslim, ze to nebude tim s torrenty mam ten samy problem…

    • Pavel Blatník on 12. 2. 2008 at 22.39

    Dobrý den,
    chtěl bych se vás zeptat zda byste mi neposlali mé informace ip adresa,maska podsítě atd. přeinstaloval jsem počítač a vše nastavení mi zmyzelo.A v poslední době jde internet pomalu a soubory torrent se stahují na úrovni 0 kB za sekundu.Při stahování těchto souborů mám problémy s NAT.

    za vyjádření vám dekuji předem váš věrný zákazník Pavel Blatník

    • admin on 17. 1. 2008 at 20.15

    Toto je způsobené NATem. Všichni na síti mají virtuálně z internetu stejnou IP. Má to sice některé drobné nevýhody, ale nesporně více mnohem větších výhod. Já osobně jsem to řešil zakoupením premium účtu na rapidu. Na měsíc to stojí při ročním předplatném cca 65kč.

    • Petr_P on 13. 1. 2008 at 10.19

    Zdravim

    psal jsem na icq nereagujes…Udelejte neco s tim, ze kdyz chci stahovat z rapidshare tak me to pise ze uz moje IP stahuje coz je blbost aspon teda ja nestahuju takze nekdo v siti ma stejnou IP a furt sosa jak blazen a ja nemam sanci si neco stahnout…diky Petr

    • admin on 25. 11. 2007 at 15.54

    Eh, to je mi moc lito, ale z NB z integrovane Wi-Fi fakt neslo. Je potreba mit zarizeni, je to z duvodu zachovani homogenity site. Kazde wifi zarizeni se chova v casovem multiplexu jinak a kdyz zaradite mezi stejne klienty na nektere AP jineho klienta, potom se stabilita pomerne rozhodi a to nemluvim o zabezpeceni. Takze fakt neslo. Muzete se ale skusit domluvit s kolegou na cisle 774 953 988 na indiv. inst. kdyz pokud jste takhle blizko vysilace, by Vam mohla stacit zakladni antena a pokud nebude ani treba k Vam jet, jen dostanete nastavene zarizeni do ruky, potom muze byt i cena nizsi nez je nase zakladni.

    • Honza on 23. 11. 2007 at 14.54

    Dobry den, neslo by se na novym plese, vedle bytovky pripojit na internet z Notebooku?
    takhle jednou za 2 tydny na vikend, popripade kolik by to stalo, DEKUJI

    • admin on 20. 11. 2007 at 0.15

    prosim poslete si SMS nebo zavolejte kolegovi na cislo 774 953 988, ten ma tuto lokalitu na starosti a tento problem spolu vyresite. Fi. Ensis je na plese pripojena a bezi bez problemu cca megabitem. BTW 256ka je nyni 320kbps a stoji 400Kc, takze vlastne nevim ani co to mate za linku protoze ta levnejsi uz je zase za 250Kc. Za 300Kc jsou linky 512kbps s FUP. Poslete tu SMS klidne treba i me na 737 539 888 a ja to kolegovi predam nebo sam skouknu.

    • Venda on 19. 11. 2007 at 20.45

    Mam tento net uz asi pul roku platim 300kc za pripojeni 256kb/s.
    Uz me to fakt se*e ale zacnu si stahovat patch na hru a stahovani nepreleze pres 10kb/s -.- Mereni rychlosti je na tom taky stejne 98kb download a 92 upload … nemuzu si zahrat ani strategii po internetu 🙁 nevim co stim

    Venda & Nový Ples

    • admin on 18. 11. 2007 at 18.09

    DD, v Rasoskach by mel vyrust v nejblizsi dobe bod… presnejsi informace poskytne kolega na cisle 774 953 988.

    • Honza on 17. 11. 2007 at 23.30

    Dobry den,

    jak to vypada s pokrytim v obci Rasosky?

    Diky za info,
    Honza ;o)

    • admin on 29. 10. 2007 at 10.22

    A kam si volal Bedrichu? Ono u kolegu je dost mozny, ze kdyz maji moc zmeskanejch hovoru, tak na naky cislo sem tam zapomenou. Ostatne lepsi je poslat SMS s menem cislem (pokud chces volat jinam nez odkud pises nebo z webu) a pozadavkem, treba nejde internet nebo stehuju se 🙂 a tak no. Nebo do ni napsat zavolej mi… Kazdopadne 737 539 888 si asi nevolal, protoze prochazejice svuj telefon 100 hovoru zpet te tu nemam, nebo si zmenil cislo, ale mam za to, ze sem na vsechny cisla ktery mi volali volal zpet. Nicmene ne na kazdym mi to nekdo zvednul. Tak ti nevim, kazdopadne diky za tvou trpelivost. Ono ty prace je ted nak moc a tech telefonu taky a kdyz ses na strese tak to neberes. Kdyz slezes tak uz na to zapomenes, takze treba si vzpomenes, az kdyz prijedes domu a to je treba uz dost casto po 23h a to uz zase nikomu nebudes volat. No proste ta SMS je lepsi. diky.

    • Brumovský on 22. 10. 2007 at 13.00

    Píšete zavolejte, když bude problem, ale to by to někdo musel zvedat a že zavoláte kdyžtak zpátky, to jste mě teda rozesmáli, už se s Vámi pokouším spojit týden a stále bez úspěchu.

    • admin on 22. 9. 2007 at 15.43

    BTW mame interni monitoring vsech pristupovych bodu nasi site, tedy vidime statistiky prenosu, latence, rychlosti klientu kteri jsou na body pripojeni a pod. V pripade, ze nastava problem popsany vyse, bude pravdepodobne zpusoben zarizenim u klienta. V pripade, ze zarizeni je vadne, ZDARMA je menime a to i po ulynuti zarucni doby, i v pripade zasahu bleskem apod. Opravdu me mrzi, ze mate problemy, nicmene nechapu proc nam o nic nedate vedet, abysme s nimi mohli neco delat. Koukal jsem se zda mame hlasene nejake problemy, ale nemame. Opravdu nevim kde kdo z Vas ty problemy ma. Ono kdyz ani nenapisete kontaktni udaje, tak je to velmi tezke dohledat. Jste si jisti ze jste skutecne pripojeni k nasi siti? Siti jmenem ethostream, provozovane formou Sympatika, s.r.o. ??? Me se to opravdu nezda, protoze tohle jednani na nase klienty nesedi, ted nemysim ty vypadnky na DNS, ty jsme zaznamenali taktez, bylo to pretizenim serveru, nyni by vse melo fungovat v poradku. Jde mi o pripominku uzivatele Dellik, ktera je spise zavadejici. Kazdopadne i tak jeste jednou rikam, kontaktni telefony znate, staci nas prozvonit nebo poslat SMS, pokud tak neucinite, ac by jste vse od telefonu az po vymenu zarizeni meli zdarma, potom Vam nezbyde nez anonnymne mrmlat, pripadne zkusit jineho poskytovatele. Je mi to lito, ale nejsem telepat a uhlidat uplne celou sit az po klientska zarizeni je pro vsechny najednou opravdu nemozne. Je mozne zaplatit si dohled nad Vasim klientem. Potom jej budeme monitorovat v ramci cele infrastruktury a v pripade zjisteni problemu Vas budeme do 10 minut kontaktovat. Pkud Vam opravdu linka chodi spatne pouze v nekterych chvilich, muzeme dohled zridit i zdarma – (v pripade ze se problemy potvrdi nebudeme Vam jej uctovat) Vic co pro Vas udelat uz me ale opravdu nenapada. Pekny den.

    • admin on 22. 9. 2007 at 15.28

    Kdyz mate problemy s pripojenim, proc neposlete SMS nebo nezavolate/prozvonite na nektere z cisel 774 953 988 nebo 737 539 888, zavolame Vam zpet, hovor pujde na nas ucet, reseni problemu je v nasi rezii z Vasi strany zdarma. Na prvni uvedene cislo volejte pokud problem nastane v dopolednich i odpolednich hodinach. Na druhe cislo v podvecer az v noci do 23h. Volejte ve chvili kdy pripojeni nejde jak jit ma. Stiznosti typu ono to pred tydnem neslo a celkove to chodi blbe jsou sice treba opodstatnene, ale my je nejsme schopni resit, tedy zjistit kde problem vznika, pokud nas na nej neupozornite ve chvili ktera je aktualni. Dekujeme.

  1. Nekvalitní internet od nekvalitního poskytovatele… Stále se mi internet od Vás vypíná a to i několikrát za hodinu. A podle informací z okolí nejsem sám, kdo má tyto problémy!

    • Hypnos on 12. 9. 2007 at 20.53

    Vypadava Vam Dns.
    Odpověď od 192.168.100.1: bajty=32 čas=8ms TTL=126
    Vypršel časový limit žádosti.
    Odpověď od 192.168.100.1: bajty=32 čas=8ms TTL=126
    Odpověď od 192.168.100.1: bajty=32 čas=8ms TTL=126
    Odpověď od 192.168.100.1: bajty=32 čas=10ms TTL=126
    Odpověď od 192.168.100.1: bajty=32 čas=14ms TTL=126
    Odpověď od 192.168.100.1: bajty=32 čas=10ms TTL=126
    Odpověď od 192.168.100.1: bajty=32 čas=9ms TTL=126
    Odpověď od 192.168.100.1: bajty=32 čas=9ms TTL=126
    Odpověď od 192.168.100.1: bajty=32 čas=10ms TTL=126
    Vypršel časový limit žádosti.

    • Hypnos on 12. 9. 2007 at 20.46

    Musim se pridat. Je to nejaky liny. Predtim to bylo o hodne lepsi.

    • admin on 11. 9. 2007 at 2.42

    nj To byl jen nocni zachvev, v noci to asi nebylo zatizeny (ten provizorni spoj), ale ted uz snad dobry, dneska vsechno slapalo i v nejvetsi zatezi, uvidime zitra,,,, zda to vydrzi byt OK.

    • RADEK JANEČEK on 7. 9. 2007 at 20.17

    pořád to stejný

    • admin on 7. 9. 2007 at 1.26

    aaa, tak jen sem to dopsal, tak se to docela rozebehlo.

    IP (host): 80.188.121.38 (charon.ethostream.cz)
    Datum a čas: 07.09.2007 02:31
    Download: 5,436.74 kbit/s (679.59 kB/s)
    Upload: 2,569.61 kbit/s (321.20 kB/s)
    Web odezva: 27.9ms37.5ms64.2ms
    Stabilita: 90.4 %

    Tak snad uz to vydrzi…
    To ze sel pomalu i nas web bylo tim, ze se asi spousta lidi divala co se deje, zda tam neco nepisem, PC bylo docela dost vytizene.

    • admin on 7. 9. 2007 at 1.18

    S tim emailem na seznamu i se spoustou webu je to problem na uzlu NIXu, ktery je spravovan active24. Nase linka je od O2 po optice az na NIX. O2 ma 2 linky na NIX, tedy do dvou uzlu. Na jednom z uzlu, je ale jir par dni problem. Download je OK, ale upload je katastrofalni, prakticky zadny… grafy na nix.cz tomu odpovidaji. Bohuzel ani spravci NIXu zatim nezjistili cim to je, takze ja to take nevim. Tento problem se tyka vsech webu, ktere pres tento uzel jedou… neda se na ne ani pingnout. Kdyz si date z cmd v nabidce spustit ve startu prikaz tracert seznam.cz, tak se dotrasujete kam mate, stejne tak u apousty dalsich webu ktere jedou pres dalsi 3 uzle, ale pokud si date treba tracert gts.cz, tak posledni zobrazena cesta konci u active24. Podobna vec se jim stala uz v roce 2004 a doufali ze se nic takoveho uz nebude opakovat. Bohuzel stejne tak jako katastrofalni vypadky potkavaji nas „male“ firmy, tak se nevyhybaji ani tem velkym jako je nedavno vypadek SKYPE ci nyni NIX4 u active24. Zitra je opet obvolam, zda uz na neco prisli. BTW diky, ze pisete sem a nevolate mi jako dalsich cca 70 lidi, vysvetlovat to porad dokola je docela zahul. Kazdopadne se neda svitit. Nerad rikam ze s tim nic nenadelame… Za par mesicu budeme menit naseho dodavatele konektivity, na takoveho ktery neni pripojen pres O2, ale to neznamena ze se to nemuze stat na nekterem z dalsich uzlu zase, kazdopadne nez k tomu dojde problem jiz bude jiste vyresen,,, teda doufam ze podstatne driv.

    • admin on 7. 9. 2007 at 1.14

    S tim emailem na seznamu i se spoustou webu je to problem na uzlu NIXu, ktery je spravovan active24. Nase linka je od O2 po optice az na NIX. O2 ma 2 linky na NIX, tedy do dvou uzlu. Na jednom z uzlu, je ale jir par dni problem. Download je OK, ale upload je katastrofalni, prakticky zadny… grafy na nix.cz tomu odpovidaji. Bohuzel ani spravci NIXu zatim nezjistili cim to je, takze ja to take nevim. Tento problem se tyka vsech webu, ktere pres tento uzel jedou… neda se na ne ani pingnout. Kdyz si date z cmd v nabidce spustit ve startu prikaz tracert seznam.cz, tak se dotrasujete kam mate, stejne tak u apousty dalsich webu ktere jedou pres dalsi 3 uzle, ale pokud si date treba tracert gts.cz, tak posledni zobrazena cesta konci u active24. Podobna vec se jim stala uz v roce 2004 a doufali ze se nic takoveho uz nebude opakovat. Bohuzel stejne tak jako katastrofalni vypadky potkavaji nas „male“ firmy, tak se nevyhybaji ani tem velkym jako je nedavno vypadek SKYPE ci nyni NIX4 u active24. Zitra je opet obvolam, zda uz na neco prisli.

    • RADEK JANEČEK on 6. 9. 2007 at 18.53

    dnes je to vubec katastrofa,stěží jsem se dostal na vaše stránky.sice platíme nejnižší paušál ale mělo by to alespon trochu šlapat.v minulosti to bylo lepší.musím podotknout že počítač mám čistej.čím to je,čím to je

    • Petr_P on 6. 9. 2007 at 3.43

    Jo net je posledni dobou pomalej co se nacitani stranek tyce. Ale i download je pomalej na to ze mam neomezenou rychlost /pokud stahuju pres flashget rychlost je paradni, ale pres nej to obcas nejde stahovat/… Problem s vyprsenim casu pripojeni se tyka i mne. A zadny antivir ci firewall me to neblokuje…v praci i na jinem pocitaci mam nainstalovano to same co doma a tam to slape v pohode.

    • RADEK JANEČEK on 4. 9. 2007 at 20.22

    sice platím tarif 250 kč-neomezená data, ale i přesto by mělo jít spojit se e-mailovou schránkou na seznamu.bohužel se mi to dost často nedaří a nejsem jediný u nás v obci.zdá se mi že se stránky načítají velmi pomalu ale většinou se nenačtou vubec protože vyprší čas spojení. .dekuji za odpověd s vysvětlením

    • admin on 22. 7. 2007 at 20.45

    Prosim upresnete zda je to 10kbit ci 10kbyte. Linka 128kbit ma mit rychlost cca 16kbyte s tim, ze je zde agregace 1:4, tedy muze rychlost klesnout na 32kbit, tedy 4kbyte. Pokud byste vsak mel opravdu rychlost jen 10kbit, potom mi napiste SMS na cislo 737 539 888 az budete u PC a podivame se spolu na to cim to muze byt.

    • Pavel on 15. 7. 2007 at 10.43

    Dobrý den, měl bych dotaz, mám přípojení 128kb. kolik by mi to melo stahovat,stahuje mi to 10 kb/s poradte předem děkuji

    • admin on 26. 4. 2007 at 14.28

    Dobry den, moc se za kolegu omlouvam, mel opravdu nabity program a zrejme mu jeho pokus o zarazeni nejak nevysel. Kazdy mi vycita ze terminy davam za napr. 3 mesice apod. a ze je to dlouho, ale alespon se do nich bez podobneho odkladani vejdu. Jestli Vas pristup jeste doposavad neodradil, zavolejte mi prosim na 737 539 888 a domluvime si konkretni cas. Pekny den a jeste jednou se Vam za nas omlouvam.

    • Vladimír Šimko on 5. 4. 2007 at 14.12

    15.prosinec 2006
    -telefonické objednání připojení… plný telefon slibů do konce prosince, pak do konce ledna, února…

    3.březen 2007
    Žádám o připojení k internetu kontaktním e-majlem
    na adrese ….. podle návodu na vašich stránkách jsem volal na číslo 604 861 663 již několikrát od prosince roku 2006. Bohužel…
    Odpověď:
    omlouvám se za značné spoždění oproti původně plánovanému termínu.
    Pokusím se Vás zařadit do harmonogramu ještě tento týden, v krajním případě v týdnu příštím.
    21.březen 2007
    Dobrý den,
    běží třetí týden od posledně slibovaných termínu… a čtvrtý měsíc od začátku… Jak to vidíte s připojením k internetu v dalším období?
    Odpověď : žádná
    5.duben 2007
    Uběhlo dalších 15 dnů. Pokud vám to nestojí za to, tak aspoň neslibujte nesplnitelné. Děkuji za ochotu.
    Vladimír Šimko

    • admin on 8. 10. 2006 at 18.43

    #
    Petr říká,

    – 1 Říjen, 2006 – 21:30

    Jakou rychostí bych měl v průměru stahovat, jestliže platím za stažená data?
    ———————-
    Vase rychlost by mela byt v souladu s agregaci. Prosim podivejte se na tarify a ceny a pokud mate tarif pro domacnosti, klepnete na domacnosti. Tyto tarify se meni, takze zadnou konkretni hodnotu zde psat nebudu, vse je vysvetleno u daneho tarifu pro danou chvili a aktualizovano pokud dojde ke zmene. Nedavno doslo ke snizeni agregace u pocitanych dat na polovicni hodnotu. Maximalni rychlost odpovida rychlosti linky, resp. linek, minimalni potom je rychlost delena agregaci. Pod tuto rychlost by Vam Vase rychlost nemela klesnout. Pokud se tak deje, informujte nas o tom prosim na email: info@ethostream.cz nebo na maintenance@ethostream.cz a uvedte pri cem a v kolik hodin jste mel jakou rychlost. Mejte na pameti ze minimalni rychlost je dana i protejsi stranou a internetem, tedy spojenim serveru na kterem sluzbu pozadujete az po Vase PC, ktere nemusi vzdy dostacovat. V takovem pripade muze rychlost lesnout i pod minimalni hranici presto ze agregacni bod neni naplneny. Toto ovsem ovlivnit z nasi strany nelze.

    • Mirek Vašata on 8. 10. 2006 at 16.43

    ->Prispevek ke kteremu se vztahuje tento komentar byl smazan< -

    Vážení přátelé,
    jsem společníkem při provozování sítě Ethostream. Sám osobně taktéž denně řeším problematiku funkčnosti a bezpečnosti připojení. Nikdy se mi nestalo, že by na mé rady či pokyny někdo reagoval takovýmto způsobem.
    Tuto problematiku řešíme pravidelně v našem malém kolektivu. Pokud máte pocit, že vaše připojení k internetu není bezpečné, prosím, aby jste navrhovali konkrétní nápravná řešení, které budeme případně aplikovat či nikoliv. Připojení přes naší síť je vzájemná dobrovolná spolupráce a pokud nejste s naší prací spokojení, můžete kdykoliv tento svazek opustit.
    Administrátorovi jsem řádně vyčinil, protože vyzrazovat systém zabezpečení naší sítě je trestuhodná nedbalost, a proto takováto vysvětlení nebudou nadále poskytována.
    Na závěr bych chtěl říci jen toto: Pokud kdokoliv testuje zabezpečení naší sítě zvenku (to co je zde uváděno není test bezpečnosti, ale jen funkčnosti služeb) testu je zabezpečení firewalu č.1 nikoliv, zdůrazňuji, nikoliv vašeho počítače.
    Nadále, prosím, směrujte dotazy na adresu mirek.vasata@ethostream.cz
    S pozdravem
    Mirek Vašata

    ->Prispevek ke kteremu se vztahuje tento komentar byl smazan< -

    • Petr on 1. 10. 2006 at 21.30

    Jakou rychostí bych měl v průměru stahovat, jestliže platím za stažená data?

    • admin on 29. 8. 2006 at 0.03

    BTW za tento mesic mate jiz pres 24GB dat prenos. Kdyby Vam spojeni neslo jak rikate, nebudete mit asi prumernou rychlost v mesici 10KB/s na lince, ktera ma 256kbps, tedy 32KB/s max. rychlost a je sdilena 1:8, tedy jeji rychlost muze byt jen 4KB/s, tedy linka Vam v PRUMERU jede 2.5x rychleji nez musi jet. Pokud se obcas divam na statistiky, jste Vy na prvnim miste a to prakticky kdykoli a Vas datovy tok je malokdy pod 30KB na downloadu, tomu i ten prumer odpovida.

    • admin on 28. 8. 2006 at 23.57

    Ja osobne hraji hlavne v noci a hlavne po 21h az do 4 a nekdy i 7 rano a nemam jediny problem. P2P pres noc by me osobne tedy velmi iritovali a proto by to skutecne neslo. Nevim, ze by nekdo mel pri hrani treba na GP jediny problem. Latence je do 80ms max. a spojeni naprosto stabilni. QoS je navic nastaven pro uprednostnovani jejich IP a tim padem i spojeni, ktera na ne jsou. Takto se mnou hraje od nas ze site vice lidi a ve vzdalenejsich mistech nez je to Vase a nemaji problem. Petr P. kt. je na stejnem AP a dokonce s Vami sdili puvodne sveho klienta pro pripojeni k onomu AP, takztez zadne problemy tohoto typu nema. Doporucuji Vam odvirovat si PC, pochytat spyware a prestat tahat gigabyty veci ktere stejne nepotrebujete, obsahuji kupu viru a spyware, jen ucpavaji linku a potom si stezujete ze Vam nechodi. Bodejd by s tema spojenima co tam mate este neco chodilo. Pokud si myslite ze je problem na nasi strane, coz ja si nemyslim, muzete si nechat spojeni overit, ale pokud se ukaze to co si myslim ja, budte pripraven ze toto overeni vcetne skoleni, ktere jiste jak je videt zoufale potrebujete, take zaplatite.

    • Venca on 26. 8. 2006 at 2.01

    Zkousel jsem hrat uz i normalne pres net pres normalni servery a pada to furt..nejlepe to jde rano asi kolem 8:00 ale pak uz je to bida, Prosil bych o vyreseni problemu…Dekuji

    • Venca on 24. 8. 2006 at 14.35

    Ted jsem zkousel hrat normalne pres non steam a zase connection problem a hned jak to udela tak spadne ICQ atd…podle me to dela ta kolisavost inte¨rnecu .. 🙁

    • Venca on 24. 8. 2006 at 9.24

    A P2P site by nemohli mit vetsi prioritu trebas od 22:00 aspon do 8:00? Jeden znamy to takhle ma taky kvuli tomu ze by pres den byla ucpana sit a je spokojen pres den muze hrat a pres vecer by mohl neco sosnout 🙂

    • Mirek on 23. 8. 2006 at 23.14

    Prosím používejte pro hraní her jiný sofware než hamachi např. OpenVPN. Hamachi je založen na principu P2P a ten má v naší síti nízkou prioritu. Není proto možné dosáhnout takové kvality spojení vyhovující požadavkům na hraní her. Pokud bychom upřednostnili P2P spojení před ostatní služby, klienti využívající tyto služby by zcela ucpaly spojení do internetu a tudíž by byly nekvalitní všechny služby
    – proto také pakety simulující ping přes hamachi často nedorazí a nebo s velmi dlouhou odezvou
    -conection problem informující ztrátu spojení při hře je založen na kontrole pingů. pokud ping (nebo sada pingů) dojde s delší latencí než je limit je spojení ukončeno.

    • admin on 23. 8. 2006 at 20.24

    Viz. FAQ bod 3. — Pozn. k hamachi; ten se chova nikoli jako VPN ale jako P2P proto je QoS radi do rour s nizkou prioritou, je to jeho vlastnost. Duvodem proc jsou P2P takto filtrovany bylo popsano ve 2 clancich; dejte vyhledat P2P — Pro hrani na internetu je optimalizovan Game Park, ktery ma naopak prioritu paketu Vyssi nez napr. VoIP.

    • Venca on 23. 8. 2006 at 19.23

    Zdravim porad se mi odpojuje ICQ,hamachi a atd. neustale padaji hry,ktere hraju pres internet a taky strasne kolisa pripojeni a pak se mi treba sekne stahovani a uz pak znova nejde navazat a takhle to je i u hrani her. Koukal jsem ze nejsem jediny kdo takhle dopada tak doufam ze tento problem bude vyresen.Dekuji

    • admin on 9. 8. 2006 at 2.12

    # TO – Lála který říka,

    – 5 Červenec, 2006 – 18:35

    Cituji: “2 měsíce přece není v porovnání s vesmírem žádná doba” ,no v porovnání s vesmírem to opravdu dlouhá doba není, ale na zřízení wifi přípojky to je sakra dlouhá doba.
    Můžete mi řici proč Vám nefunguje žádná z uvedených emailových adres, to je docela ostuda.

    Ty 2 měsíce sou eště fofr, teď už bereme objednávky přes 3 měsíce dopředu a to už i mě přijde dlouho, ale co můžeme dělat když je tolik zájemců a tak málo schopné pracovní síly.
    Všechny uvedené emailové adresy fungují bez problémů. Pokud zrovna Vám nejdou, možná byste měl skontrolovat nastavení SMTP. Pokud jste na naší síti, je popsané v nastavení emailu.

    • Vasek on 20. 7. 2006 at 14.32

    Dobry den,
    jsem k vasi siti pripojen od ledna 2006.Zpocatku se u mne taky vyskytovaly vypadky signalu,jak to uz zde bylo popsano.Coz je samozrejme dosti neprijemne.Ale po nekolika urgencich u technika,spravce site,to bylo dano do poradku.Sice asi po 2mesicich,ale ted net bezi dobre.Verim,ze je o tuto sluzbu veliky zajem,tak se cekaci doba da vydrzet.A za tu cenu?Parada.Zkuste se pripojit pres pevnou linku,hotova zlodejna.
    Hodne zdaru a jen tak dal

    • Jana Jonešová on 14. 7. 2006 at 20.46

    Zdravím,
    stěhujeme se do Jezbin a chtěli bychom připojení na internet. Mohla bych získat konkrétní kontakt na někoho, kdo by mi s tím pomohl ?
    Díky předem.

    • Bob on 13. 7. 2006 at 17.19

    Proste Andy ma pravdu v tom, ze pan Saidl pripoji kazdeho a kdekoliv, ale opravdu to je funkcni kvantita pripojenych lidi na ukor nefunckniho nekvalitniho pripojeni k inetrnetu. A jakmile vas pripoji, tak uz neni zajem o to, kdyz se clovek ozve, ze mu internet 4 dny nefunguje. Asi to je take tim, ze na toto uz nezbyva cas, kdyz jeste pracuje pres den v Kimberly C.

    • Lála říka, on 5. 7. 2006 at 18.35

    Cituji: „2 měsíce přece není v porovnání s vesmírem žádná doba“ ,no v porovnání s vesmírem to opravdu dlouhá doba není, ale na zřízení wifi přípojky to je sakra dlouhá doba.
    Můžete mi řici proč Vám nefunguje žádná z uvedených emailových adres, to je docela ostuda.

    to Andy: můžeš říci něco konkrétnějšího k provozu a spolehlivosti této sítě, docela by mě to zajímalo, hlavně v porovnání s MDS

    • Andy on 4. 7. 2006 at 11.48

    „Pokud se rozhodnete odejít vše Vám zůstane a nic přesto platit navíc nebudete. (zatím se nikdo odejít nerozhodl :-)“ – Dobrá hláška, ale jste si opravdu jisti, že se ještě nikdo nerozhodl odejít??? Já ty zkušnosti s Vaší naší sítí mám naprosto podobné (spíše horší). A to stejné jsem slyšel i od pár dalších lidí, že se jim internet během hodiny 2x – 5x vypne a to jsou od vysílače vzdáleni opravdu málo. Přijde mi, že v současné době jde kvalita Vaší naší sítě na úkor kvantity. A to není moc dobrá vizitka :-(.

    • Miloš Kuhajdík on 20. 4. 2006 at 13.28

    Díky za odpověď, konečně mám jasno.

    • admin on 20. 4. 2006 at 1.30

    Vážený účastníku, Váš problém jsem konzultoval s technikem který instalaci prováděl a bylo mi sděleno, že na místě Vaší přípojky šlo pouze o pokusné zapojení. Na tento fakt jste prý byl důrazně upozorněn. Služby které nabízíme jsou mnohdy v praxi i lepší kvality, než jaké uvádíme. Do budoucna plánujeme vybudování vysokokapacitního spoje na Vámi obývaný objekt. Doba realizace je přímo úměrná počtu připojených účastníků v tomto objektu. Kvalita signálu je opravdu závislá na počasí a tam kde je síla či kvalita na hranici 27dB (bereme v potaz odstup sig./šum) je s podivem, že spojení vůbec funguje tak „dobře“ jak je tomu u Vás. (alespoň grafy tomu napovídají) Pokud bude kolísání i nadále příliš iritující, je zde několik možností nápravy a sice: 1. anténa s větším ziskem, pokud je její montáž možná, 2. natažení kabelu od AP až k Vašemu PC, 3. připojení přes DSL či ADSL linku, případně využití stávajícího telefonního rozvodu, pokud je to možné a výhodnější než budovat strukturovanou kabeláž.
    Dále je třeba brát na vědomí, že tzv. měřáky rychlosti připojení k internetu mají často tendenci kolísat už jen tím jak jsou využívány, tedy pokud probíhá velký počet simultáních měření v jeden časový okamžik, je možné, že Vámi naměřené hodnoty nebudou odpovídat skutečnému stavu.
    Za Váš podnět jsme rádi a děkujeme za čas který jste strávil připomínkováním současného stavu Vašeho připojení a doufáme, že stav se v brzké době na tolik zlepší, že již nebudete muset Váš čas takto plýtvat. Přejeme krásný den.

    • Miloš Kuhajdík on 16. 4. 2006 at 11.20

    Teď jsem naměřil 1106 heuréka. Svítí sluníčko, takže třeba svítí i na lepší časy.

    • Miloš Kuhajdík on 16. 4. 2006 at 10.54

    Dobrý den,

    jsem připojen poměrně krátkou dobu. Internet využívám denně, a to řádově několik hodin. V každém dni se mi stává, že po určité časové době, která se liší, mi spojení spadne na zhruba tak 10-15 s. Vypne se mi ICQ a nelze se na internet připojit. Jak jsem uvedl, toto trvá různou dobu od 10-15 s. Toto se děje několikráte do hodiny. 2-5x. Jsem v tomto laik, nicméně se mi zdá, že signál je tu dost nestálý a kolísavý. Toto mé tvrzení pak podporují prováděná měříní na speedmetru, kdy se rychlost pohybuje od 0 kb do 600 kb, více jsem zatím nenaměřil. NEvím jestli mám tento problém jenom já, o čemž pochybuji, ale je pravdou, že tento nový bod, který byl zprovozněn na čp. 1 využíval zatím pouze jeden klient na zkoušku, který má internet spíše jako doplněk v počítači a nevyužívá jej k práci. Jinak chci ještě říci, že původně jsem měl nastaven limit neomezených dat 512 kb, ale tento problém byl naprosto stejný. Rychlost pak byla ještě nižší, proto jsem přešel na placený tarif, ale se zklamáním jsem zjistil, že rychlost ani zde není o moc rychlejší a stabilnější.

    Chtěl jsem se Vás proto zeptat, zda je toto jen přechodný stav či zda se toto již nebude měnit a tyto podmínky zůstanou i nadále nebo se rychlost alespoň zčásti přiblíží deklarovaným hodnotám na Vašich informačních buletinech.

    S pozdravem
    M. Kuhajdík

    P.s. Bylo mi řečeno, že budete rádi za každý podnět ohledně fungování poskytovaného připojení k internetu, proto také píšu a dále proto, že chci vědět co lze dále očekávat.

Komentáře byly zablokovány.

Domácnosti mají nyní možnost navýšených tarifů pro nové i stávající zákazníky. Nové přípojky jsou budovány na již navýšené technologii. Stávajícím zákazníkům je technoplogie průběžně upgradována a tarify jsou jim navyšovány automaticky. Z vaší strany není třeba žádné akce :) ale pokud nám řeknete díky, uděláte nám tím radost  ;)